spłonął silnik bezszczotkowy - dlaczego?
Jakub
2012-04-09 18:48:58 UTC
testowałem dziś, na szczęście na ziemi, nowy napęd easy glidera
pakiet lipo 3S 2200mAh, regulator PULSO 35A, silnik RAY 3530-14, śmigło 9/6 rekomendowane do tego silnika przez producenta.

przez kilka minut silnik pracował na niskich i średnich obrotach, kilka razy dałem na max (łącznie może z 45 sekund). Podczas tych testów regulator miał max 30-40 stopni. Przy ostatnim teście na max silnik stanął i puścił dyma :(
silnik był gorący, nawet bardzo, spaliły się wyprowadzenia uzwojeń, na uzwojeniach brak śladów przegrzania.
nie wiem co może być przyczyną. Po raz pierwszy wykorzystałem ustawianie w regulatorze funkcji wyprzedzenia - ustawione na 20 stopni dla 14 biegunowego silnika, zgodnie z instrukcją.
co mogło się stać, zrobiłem coś źle? macie jakiś pomysł?
AlexY
2012-04-10 10:04:13 UTC
Post by Jakub
Witam,
[...]
W jakim sensie spaliły się wyprowadzenia? połączenia zostały rozłączone?
Post by Jakub
[...]
Stawiam na wadę fabryczną silnika, zwarcia międzyzwojowe, należałoby
sprawdzić poszczególne fazy czy uzwojenia pracują tak samo ale skoro
zgłosiłeś się tutaj to obawiam się że sam nie zrobisz tego.
--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
j***@o2.pl
2012-04-11 20:09:58 UTC
Post by AlexY
W jakim sensie spaliły się wyprowadzenia? połączenia zostały rozłączone?
spaliła się izolacja, wyprowadzenie dwóch uzwojeń przepaliły się do cna:)
nie ma co ratować, nawet nie ma do czego lutować. Stwierdziłem zwarcie do statora, tylko nie wiem czy to efekt czy przyczyna spalenia.
AlexY
2012-04-12 09:58:06 UTC
Post by j***@o2.pl
Post by AlexY
[...]
IMHO wada fabryczna jak napisałem wcześniej, zwarcie międzyzwojowe
spowodowało przegrzanie silnika a to wytopienie karkasu i zwarcie do
rdzenia (które samo z siebie nie może być szkodliwe jeśli wystąpi w
jednym miejscu).
2012-04-10 16:47:13 UTC
Post by Jakub
Witam,
[...]
Raczej wszystko jest OK. Uważam, że tym sposobem spalisz każdy
egzemplarz. Uzyskasz też powtarzalność "próby"...

Dlatego max możliwości napędu próbuj w locie, wówczas ocenisz jego
przydatność i unikniesz pracy w zakresach i warunkach praktycznie
nieistniejących w czasie lotu, dla których zestaw nie był projektowany.

V.