Odległość śruby od rurki poboru wody do chłodnicy i inne takie...
Andrzej W.
2012-08-17 13:58:46 UTC

Nie mam pojęcia co robię dlatego się pytam.
Biorę się za mocowanie wału napędowego w kadłubie.
Wał ze śrubą 40 mm napędzaną silnikiem speed 600 race.
Za śrubą rurka do poboru wody chłodzącej dla silnika.
Ok. 1cm za rurką ustawiony jest ster o wysokości 4 cm.
Kadłub długości 70 cm, jeśli to ma znaczenie.

1. Jaką odległość powinienem ustawić pomiędzy śrubą a rurką od chłodzenia?
2. Jak daleko/głęboko powinna sięgać rurka? Środek śruby, cała wysokość
śruby...
3. Jak powinna być ustawiona śruba względem steru? Np. dokładnie w
połowie wysokości steru? Ster głębiej, a może śruba lekko poniżej środka
steru?
4. Śruba powinna być jak najbliżej dna kadłuba, czy jakiś odstęp jest
wskazany?
Andrzej.
Andrzej W.
2012-08-28 07:43:15 UTC
W dniu 2012-08-17 15:58, Andrzej W. pisze:

Napiszę jak zrobiłem, może się komuś przyda.
Post by Andrzej W.
Witam,
1. Jaką odległość powinienem ustawić pomiędzy śrubą a rurką od chłodzenia?
Ustawiłem taką odległość, bym mógł bez problemów odkręcić śrubę z wału.
Post by Andrzej W.
2. Jak daleko/głęboko powinna sięgać rurka? Środek śruby, cała wysokość
śruby...
Rurka wystaje na tyle daleko by nie przeszkadzała w wyjęciu wału z
kadłuba po zdemontowaniu śruby.

Nie wiem czy takie ustawienie jest poprawne, ale na pewno jest
praktyczne bo pozwala na demontaż i konserwacje wału bez demontowania
silnika i reszty osprzętu z wnętrza kadłuba.
Andrzej.