Problem z ASP 46 Leo
Parasolo
2011-08-22 13:49:02 UTC
Witam i proszę brać modelarską o pomoc. Mój Asp 46 Leo ładnie pracuje
na niskich obrotach na wysokich również. Przy nagrzanym silniku gaśnie
w trakcie dodawania gazu. W silniku nie były robione modernizacje,
jest czysty i szczelny, paliwo bez zmian ( 5% nitro). Co może być
przyczyną. Za kilka dni kończy mi się urlop a ja jeszcze nie latałem.
Proszę o radę. Pozdrawiam
KoMarek
2011-09-12 10:18:35 UTC
Post by Parasolo
Witam i proszę brać modelarską o pomoc. Mój Asp 46 Leo ładnie pracuje
na niskich obrotach na wysokich również. Przy nagrzanym silniku gaśnie
w trakcie dodawania gazu.
Myślę, że powinieneś zainteresować się regulacją gaźnika, a dokładniej
iglicą wolnych obrotów. Ona odpowiada za wolne obroty, ale przede
wszystkim za przejście z niskich na wysokie i odwrotnie. Jeśli dodanie
gazu powoduje nagłe "odcięcie" silnika to trzeba dać więcej paliwa igłą
wolnych obrotów. Jeśli "odcięcie" następuje po obniżeniu obrotów przy
dodawaniu gazu i słychać "cztero-taktowanie" czy krztuszenie, należy dać
mniej paliwa igłą wolnych obrotów.
Nie mam żadnego ASP-a, ale jak wskazują moje doświadczenia, wolnych
obrotów wcale nie reguluje się iglicą wolnych obrotów. Ona ma dawać
dobre przejście silnika z wolnych obrotów na wysokie i odwrotnie. Wolne
obroty znajdą się same, gdy doregulujesz minimum otwarcia przepustnicy.
Zobacz też to:
http://tszepak.dyndns.org/~komarkus/model/mvvs.html