strumień zaśmigłowy i układ T sterów
/dev/SU45
2013-04-07 13:44:12 UTC
W modelu szybowca RC w układzie T, czy statecznik poziomy i ster
wysokości powinny być w strumieniu zaśmigłowym (śmigło na plecach), czy
nad nim?

Ponoć gdy ster jest w strumieniu, grozi flatter i zniszczenie konstrukcji?
Lukasz Spychalski
2013-04-09 18:30:14 UTC
Post by /dev/SU45
W modelu szybowca RC w układzie T, czy statecznik poziomy i ster
wysokości powinny być w strumieniu zaśmigłowym (śmigło na plecach), czy
nad nim?
W modelu szybowca zasadniczo nie ma strumienia zaśmigłowego ;).
Post by /dev/SU45
Ponoć gdy ster jest w strumieniu, grozi flatter i zniszczenie
konstrukcji?

T generalnie trudniej jest wykonać dostatecznie sztywno i być może stąd
taka opinia. Mnie flatter dopadał wtedy, gdy robiłem low pass na dużej
prędkości mając popękaną wzdłuż węglową rurkę dźwigara (i bynajmniej nie
był to dźwigar i flatter statecznika ;) .
/dev/SU45
2013-04-10 10:26:29 UTC
Post by Lukasz Spychalski
W modelu szybowca zasadniczo nie ma strumienia zaśmigłowego ;).
No już bez przesady :) Na silnikowego DG-808 nawet największy ortodoks
(chyba?) nie powie motoszybowiec? Jak się schowa silnik to w ogóle nie
widać która to wersja :)
Post by Lukasz Spychalski
T generalnie trudniej jest wykonać dostatecznie sztywno i być może stąd
taka opinia.
No ba, ale na coś się trzeba zdecydować. Niewielkie zwiększenie
wychylenia strumienia w dół i statecznik będzie ominięty. Ciekawe jak
się próby na ziemi mają do warunków w powietrzu?
Post by Lukasz Spychalski
Mnie flatter dopadał wtedy, gdy robiłem low pass na dużej
prędkości mając popękaną wzdłuż węglową rurkę dźwigara
A ona popękała tak sama z siebie czy po crash-lądowaniach, a może
jakichś fajnych fikołkach podniebnych?
Lukasz Spychalski
2013-04-10 18:06:00 UTC
Post by /dev/SU45
Na silnikowego DG-808 nawet największy ortodoks
(chyba?) nie powie motoszybowiec?
Chyba jestem ortodoksem, skoro zaglądam na newsy ;P
Post by /dev/SU45
Jak się schowa silnik to w ogóle nie
widać która to wersja :)
No dobra, skoro się chowa...
Post by /dev/SU45
No ba, ale na coś się trzeba zdecydować. Niewielkie zwiększenie
wychylenia strumienia w dół i statecznik będzie ominięty.
Obawiam się, że po dodaniu gazu dasz pięknego nura. Przy silniku na
grzbiecie zwykle daje się spory skłon, co oczywiście oznacza strumień w
górę.
Post by /dev/SU45
Ciekawe jak
się próby na ziemi mają do warunków w powietrzu?
Na ziemi silnik kręci się nieco wolniej, więc prędkość strumienia jest
mniejsza.
Post by /dev/SU45
A ona popękała tak sama z siebie czy po crash-lądowaniach, a może
jakichś fajnych fikołkach podniebnych?
To efekt złożenia kilku czynników: zakupu używańca od kolegi, który zwykle
jeździ modelami trialowymi, ale zapragnął też polatać (tylko trochę nie
wychodziło), rurki wykonanej z rowingu (nie splatanej) oraz Chińczyka,
którego trochę poniosła fantazja przy projektowaniu łącznika skrzydła ;). To
ostatnie jest tak spaprane, że nie da się opisać na newsach - chyba, że na
binarkach ;). Zresztą - parę zdjęć jest na rcg:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1103292&page=11