śmigłowiec 6 kanałów kontra 4 gdzie te różnice.
ToTylkoJa
2011-11-18 16:44:42 UTC
Kiedyś dostałem uszkodzonego HoneyBee CP2 który jest (podobno) 6 kanałowy.
Niestety nigdy go nie "zregenerowałem" i nie polatałem. Ostatnio kupiłem
sobie Lamę która jest tylko 4 kanałowa. I teraz mając 2 różne śmigłowce
zacząłem się zastanawiać do czego w HB te dodatkowe kanały?. Widzę
wizualną różnicę między głowicą w HB i w Lamie. Wiem że w HB mogę sterować
kątem łopat, ale za bardzo nie wiem którymi "wajchami" to się robi. Umownie
w lamie 1 kanał to wznoszenie/opadanie, a w HB chyba podobnie. 2 kanał
to 'ruszanie ogonem' lewo prawo. W lamie mam to przez różne sterowanie
wirnika górnego i dolnego a w HB przez odpowiednie sterowanie silnika
ogonowego, ale to nadal jeden kanał. 3 i 4 kanał to sterowanie tarczą aby
śmigłowiec latał przód-tył oraz lewo-w-bok i prawo-w-bok. Tak samo ma i HB.
Więcej nadajnik z HB po wymianie kwarcu na ten z Lamy (chodzi o ten sam
kanał) bez problemu steruje Lamą. Ostatnio tylko tak latam bo nadajnik z HB
wydaje mi się solidniejszy i funkcjonalniejszy niż oryginał z Lamy. No to
do czego wykorzystać te dwa dodatkowe kanały, oraz pod którymi 'wajchami'
one są?

pozdrawiam MArek
AlexY
2011-11-19 19:19:22 UTC
Post by ToTylkoJa
Witam
[...]
[..]
Post by ToTylkoJa
[...]
Brak podstaw teorii widzę, Lama to prosta zabawka dla dzieci w
porównaniu z HB2 3D. Brakuje jej sterowania skokiem łopat jak już
zauważyłeś, zajmuje to dodatkowy kanał, 6-ty kanał (ch5) jest wolny.

http://www.rcuniverse.com/forum/m_3030178/anchors_3030178/mpage_1/key_/anchor/tm.htm#3030178
--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
ToTylkoJa
2011-11-20 07:42:42 UTC
Post by AlexY
Witam
Post by ToTylkoJa
[...]
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Dziękuję za korespondencyjny egzamin.
Post by AlexY
porównaniu z HB2 3D. Brakuje jej sterowania skokiem łopat jak już
zauważyłeś, zajmuje to dodatkowy kanał, 6-ty kanał (ch5) jest wolny.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
No to mimo braku wiedzy (teorii) wykryłem że śmigłowce 6-kanałowe są
tylko 5-kanałowe, i nadal nie wiem gdzie jest ta "wajcha" od 5 kanału.
No chyba że jest to robione jako elektroniczny "mikser" od strony
nadajnika na kolejny kanał.
Post by AlexY
http://www.rcuniverse.com/forum/m_3030178/anchors_3030178/mpage_1/key_/anchor/tm.htm#3030178
Patrz powyżej. Brak jakiegokolwiek opisu czy zdjęcia w stylu "o tu jest
ta gałeczka którą kręcisz i zmieniasz skok łopat"
AlexY
2011-11-20 13:29:02 UTC
Użytkownik ToTylkoJa napisał:
[..]
Post by ToTylkoJa
Post by AlexY
Brak podstaw teorii widzę, Lama to prosta zabawka dla dzieci w
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Dziękuję za korespondencyjny egzamin.
Nie dziękuj jeszcze, poczekaj na rachunek :)
Post by ToTylkoJa
Post by AlexY
[...]
Dokładnie tak.
Post by ToTylkoJa
Post by AlexY
http://www.rcuniverse.com/forum/m_3030178/anchors_3030178/mpage_1/key_/anchor/tm.htm#3030178
Patrz powyżej. Brak jakiegokolwiek opisu czy zdjęcia w stylu "o tu jest
ta gałeczka którą kręcisz i zmieniasz skok łopat"
Jest to zmixowane w drążku ciągu pionowego, aparatura ma dodatkowy
przełącznik opisany jako 3D (lub flight mode) który w trybie 3D
stabilizuje obroty a drążek zmienia skok łopat (przełączaj w 3D jak
wajcha jest w okolicy neutralnej bo heli wystrzeli jak z procy po
przełączeniu w 3D), tylko w tym trybie można położyć heli na plecach bez
natychmiastowego przyziemienia. W 2D skok nieznacznie się zmienia wraz z
obrotami, krzywa skoku łopat jest chyba modyfikowana pokrętłem pitch
(lub PIT), najlepiej sprawdź w instrukcji, moja jest gdzieś na strychu.