Usterka ładowarki imax B6
AlexY
2013-08-24 20:17:14 UTC
Komuś ześwirowała ładowarka jak w temacie? w pakiet 2400 wsadziła 3000 a
dołączony zewnętrzny balancer był gorący, pomiar napięcia w czasie
ładowania wykazał 0,2V na celę za dużo.
Rozebrałem ustrojstwo ale nie widzę śladów spalenizny, a nic do
regulacji nie ma.
--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
Grabek
2013-08-28 08:30:27 UTC
Ładowarka raczej sprawna. To pakiet nie daje się zbalansować w czasie
ładowania. Te nadmiarowe mAh poszły w balanser, a nie w pakiet.
Spróbuj najpierw wyrównać napięcie na poszczególnych celach pakietu, dopiero
później go ładuj z zapiętym balanserem. Sprawdź na innym pakiecie ładowarkę
i balanser. Według mnie bardziej prawdopodobny jest koniec żywota pakietu
lub ewentualnie uszkodzienie balansera niż uszkodzenie ładowarki.

Pozdrawiam,
Robert
AlexY
2013-08-28 20:39:26 UTC
£adowarka raczej sprawna. To pakiet nie daje siê zbalansowaæ w czasie
³adowania. Te nadmiarowe mAh posz³y w balanser, a nie w pakiet.
Nie, miernikiem zmierzyłem co wychodzi z ładowarki.

[..]
--
AlexY
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
/dev/SU45
A na innych pakietach? A na tym przy ładowaniu dwóch cel?
AlexY
2013-08-29 17:54:20 UTC
Post by /dev/SU45
Post by AlexY
[...]
Nie robiłem takich prób bo jest to bezcelowe, mam ponad 100 pakietów 4S
2400mAh które muszę naładować, po około 30-tu zaczęła przeładowywać, na
drugim przeładowanym pakiecie zorientowałem się że coś jest nie tak jak
weszło w niego 3Ah, wcześniejszy był wyraźnie zbyt ciepły ale aż tyle
nie weszło co mnie zmyliło.
--
AlexY
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
Jawi
Nie pierwszy przypadek że te ładowarki przeladowywuja po jakimś czasie
AlexY
2014-01-10 21:10:21 UTC
Post by Jawi
Post by AlexY
[...]
Jak na razie nie znalazłem o tym wzmianki przeczesując czeluści www,
jedynie że fabrycznie są marnie skalibrowane. W moim przypadku ze 4 lata
chodziła bezbłędnie.
--
AlexY
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html